%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf

Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγου

Μετά από ώριμη σκέψη, αποφάσισε την κάθοδο του στην πολιτική κονίστρα. Πετυχημένος επιχειρηματίας, ή συνταξιούχος του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, αλλά και των ενόπλων δυνάμεων, θέλει να ξεκινήσει μια δεύτερη καριέρα στην πολιτική. Ίσως για να αποδείξει ότι αυτός ξέρει που πάσχει το πολιτικό μας σύστημα.

Απαραίτητο αξεσουάρ της καθόδου στον εκλογικό στίβο οι λεγόμενοι «άνθρωποι του προέδρου», δηλαδή του νέου υποψήφιου Βουλευτή, Περιφερειάρχη, Δήμαρχου. Είναι η προσωπική του ομάδα που τον συμβουλεύει σε κάθε βήμα, και τον προστατεύει από τις κακοτοπιές, που παραμονεύουν. Απαρτίζεται από γνωστές προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας, παλιούς πολιτευτές, συνταξιούχους, ενεργά μέλη συνδικαλιστικών ενώσεων, στενοί συγγενείς του υποψήφιου και παρατρεχάμενοι που είδαν το «κομπόδεμα» του νέου  υποψήφιου και στρατολογήθηκαν από μόνοι τους. Κάποιοι από την ομάδα με «κρυφό όνειρο» να γίνουν χαλίφης στη θέση του χαλίφη, σε επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Μεγαλύτερη προσφορά όλων, οι «γαλιφιές» προς το πρόσωπο του νέου υποψήφιου.

Μεταξύ τους συμπεριλαμβάνονται, φαρισαίοι, υποκριτές, φαύλοι, κόλακες, ξερόλες, παγωνάτοι, λαμόγια, ακόμη και νεροκουβαλητές. Όσο πιο «ευκολόπιστος», ή «αδαής», ή ακόμη και αιθεροβάμον είναι ο νέος υποψήφιος, τόσο περισσότερα είδη αυλικών «φύονται» στην πολιτική πανίδα, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του νέου υποψήφιου.

Άνθρωποι «κλειδιά» σύμφωνα με τον δικό τους αυτοχαρακτηρισμό, απαραίτητοι για τη θετική έκβαση της εκλογικής νίκης του νέου  υποψήφιου. Στη νίκη, είναι όλοι πατέρες. Στην ήττα, οι μόνοι που δεν φταίνε!

Οι αυλικοί απαιτούν ειδικό χειρισμό, αν πρόκειται να συνεργαστείτε επαγγελματικά με τον νέο υποψήφιο, σε θέματα επικοινωνίας. Με πολύ ιδιαίτερη ψυχολογία και με δυσανεξία στην άλλη γνώμη, συμπεριφέρονται σα να έχουν την απόλυτη γνώση για όλα, επιμένουν σθεναρά, πολλάκις κουνούν το δάχτυλο, ενώ γενικά η παρουσία τους ξεχειλίζει από υπεροψία, αλαζονεία και κακώς εννοούμενη εξυπνάδα.

Στενοί συγγενείς, κολλητοί φίλοι από το στρατό ή το καφενείο, με μικρή εμπειρία από γρανάζια και μηχανισμούς πολιτικών σχηματισμών, με οδικό χάρτη προσωπικές εκτιμήσεις και παρωχημένα ιδεολογικά στερεότυπα και εγωκεντρισμό στα ύψη, φιλοδοξούν να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του νέου υποψήφιου και να τον προτρέψουν να ακολουθήσει τις δικές τους προτάσεις σε κάθε του βήμα.

Κίνητρο τους, πλην του αλάνθαστου εγώ τους, η πιθανή αποκόμιση χρηματικού οφέλους, η εικόνα του «αντ’ αυτού», η αναγνώριση άγνωστων δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, η χειραγώγηση του υποψήφιου καθώς και μια αναμενόμενη τύφλωση από τον ήλιο της πρόσκαιρης εξουσίας.

Οι αυλικοί ενός νέου υποψήφιου για τη Βουλή, την Περιφέρεια, τον Δήμο, μπορούν να επιφέρουν μέσα από την ασχετοσύνη και την αλαζονεία τους, μη αναστρέψιμα πλήγματα, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, και φυσικά οι ίδιοι δεν θα φέρουν την παραμικρή ευθύνη, σε αρνητική έκβαση της προεκλογικής εκστρατείας. Πολύ πιθανόν να μεταπηδήσουν σε άλλο καράβι, όταν δουν ότι το δικό σας «βουλιάζει»!

Απαλλαγείτε από ξιπασμένους «αυλοκόλακες» όσο είναι καιρός και εμπιστευθείτε τον ειδικό σύμβουλο της επικοινωνιακής σας εκστρατείας.